Проектні роботи
















Проект - (від лат. - кинутий вперед) - це задум, план, прообраз передбачуваного або можливого об’єкта, сукупність документів і розрахунків, необхідних для його створення. Проект - це результативна дія.
Визначаючи сутність поняття "проект", слід зазначити, що воно вперше з'явилось у XVII-XVIII століттях і служило синонімом словам "експеримент" у природничих науках і "розгляд справ" у юриспруденції. Пізніше, у XIX столітті були визначені ще дві моделі проектів, які використовуються і сьогодні. Перша, більш давня, модель Вудворта передбачає, що учні спочатку вивчають матеріал, набувають знань та навиків, які в подальшому знадобляться для конструювання проектів. Друга, більш сучасна, модель Ричардса передбачає "занурення" в проблему, її фундаментальне дослідження.
Застосовуючи проектну роботу під час навчання, ми маємо можливість ознайомити дітей з культурою і традиціями різних країн. Ми перетворюємося з пасивних слухачів на активних учасників роботи, що допоможе запам’ятати ці проекти. У дітей з’являється велика впевненість у своїх здібностях, інтерес до вивчення мови, змінюється ставлення до уроку, поліпшуються оцінки і відчувається чималий прогрес у ви¬вченні предмета.
Робота над впровадженням проектної діяльності у вивченні мови починається з другого класу. Спочатку – це елементарні розповіді, вірші, “Mind Maps” (карти асоціацій), кросворди, пізніше – описи, ігри, вікторини, інтерв’ю, твори-роздуми, стіннів¬ки, плакати, буклети, проспекти, фото-колажі, доробки, прес-конференції, мультиме¬дійні презентації. Проекти – це усні, письмові чи комп’ютерні розв’язки поставленої проблеми.
За методом проекту можна опрацювати будь-яку тему на уроці англійської мови. Під час першого уроку вивчення нової теми завжди оголошуються теми майбутніх проектів. Після діагностування учні об’єднуються у групи чи пари за інтересами і починають працювати, якщо це – групова чи парна робота. У кожній групі діти мають свої обов’язки: збирач інформації, ілюстратор, дизайнер, редактор. Якщо індивідуальна, то учні самостійно обирають форму проектної роботи.
У роботі використовуються проекти різноманітних видів. Серед уже готових є зразки таких робіт: інформаційні «Shakespeare», «Shevchenko», рольові «Shopping», «Health», ігрові «Quizzes» , «Guess the Person», «Tree of Wishes», дослідницько-пошукові «Our School», «Towns and Villages of Ukraine», культурологічні «Australia», «USA», екологічні «Ecology of Our Planet», «Save Our Earth», проекти самоосвіти і самовиховання «About Myself», «Features of Character», пізнавальні «Crosswords», «Mind Maps», практично зорієнтовані «Christmas», «Easter», літературно-творчі «Seasons», «If I Were…», складання і розв’язування учнями різних завдань та інші.
За кількістю учасників проекти є парні, групові та особистісні. За тривалістю виконання проекти є коротко строковими, які можуть розробляються на декількох уроках за програмою одного предмета чи як міждисциплінарні, середньої тривалості (до кількох місяців) або довгостроковими (до року).
Під час роботи ставляться різні цілі, дуже часто діти самі їх формують для того, щоб робота була цікавішою і результативнішою. Серед поставлених цілей є й такі, як реалізація творчого потенціалу учня як суб’єкта самостійної навчальної діяльності; актуалізація особистісно значимих мотивів навчальної діяльності; інтеграція міжпредметних знань; включення процесу освоєння мови, що вивчається, та культури в реальну інформаційно-освітню, проектно-дослідну й соціально-культурну діяльність; використання набутого у школі дослідницького матеріалу у груповій роботі; створення умов для формування навчальної компетенції учнів у вивченні мови і їх розвитку як мовної особистості; розвиток соціальної зрілості.
Основними методичними принципами, що мають концептуальне значення для проектної методики, є принципи свідомості, наступності, активності, комунікативності, наочності, систематичності, самостійності. Вони тісно взаємозалежні й досить важливі та роблять навчання можливим для будь-якого віку.
Успіх будь-якого проекту завжди залежить від двох чинників: вчительської та учнівської мотивації та участі. Завдання вчителя – створити умови для розуміння учнями мети проекту, проводити професійну підтримку і контроль, не нав’язуючи і не вказуючи свій шлях вирішення, не руйнуючи ініціативу учнів. Вчитель повинен завжди провести коментар виконаної роботи, наголосивши на позитивних рисах, але й не забувши помилок. Дуже добре, якщо учні можуть самі проаналізувати виконані проекти своїх однокласників. Під час підготовки до оформлення робіт вчитель вказує на наявність помилок, а учні повинні їх самі виправити. Якщо є помилки в остаточному варіанті, то їх виправляють олівцем тому, що оцінювання грамотності можна зробити і в інших видах діяльності.

Переваги проектної діяльності

  • Дозволяє перевірити та закріпити на практиці теоретичні знання (практико зорієнто-ваний метод пізнання).
  • Забезпечує продуктивний зв'язок теорії та практики y процесі навчання.
  • Життєвим результатом проекту є продукт, а умовами, інструментами його досягнення є компетенція учня (вчуся діючи).
  • Учень набуває життєвий досвід.
  • Формування вмінь та навичок, які в подальшому позитивно виливатимуть на його життєдіяльність.
  • Інтегрований характер.
  • Допомагають учням оволодівати основами наукового дослідження ( визначати мечу, ставити цілі, знаходити та аналізувати інформацію, оформляти результати творчої діяльності).
  • Стимулює уяву та творчу активність учнів.
  • Навчає навичок колективної та групової пошукової діяльності.
  • Сприяє розвитку соціальної, інформаційної, полі культурної компетентності учнів.
  • Проектна діяльність вирішує завдання особистісно зорієнтованого навчання:
  • Індивідуалізація навчання.
  • Актуалізація особистісних знань і вмінь, наявних у кожного школяра та формування нових.
  • Диференціація вибору власного ритму діяльності та основних способів досягнення мети.
  • Налагодження міжособистісних стосунків відповідно до індивідуальних потреб та можливостей.
  • Розвиток критичною мислення та формування самооцінки.
  • Формування системи самоаналізу та відкриття нових індивідуальних можливостей.
  • Перебування у ситуації успіху - мотиваційного складника саморозвитку особистості.


























Проектні роботи учнів 8-х класів 
"My favorite magazine"





Проект "My grandmother"(5 клас)










Немає коментарів:

Дописати коментар